0
0
Ostukorv 0.00€

Ostukorv on tühi

Kas vajad abi? +3726616777

Pidurisüsteem

Tulemusi kokku: 0

Ükski auto ei ole valitud, toodete vaatamiseks valige palun auto, mille osi otsite.

Uusimad tooted kategoorias: Pidurisüsteem

Selles autovaruosade kategoorias saate jälgida uudiseid, et näha, millised uusimad tooted on lisatud meie tootevalikusse. Palun pange tähele, et see nimekiri kuvab osi kõikidele autodele. Seetõttu olge kindlasti ettevaatlik, et valikuga mitte eksida. Teie autole sobivad osad kategoorias “Pidurisüsteem” kuvatakse alles pärast soovitud mudeli valimist ja nupu „Vali auto” vajutamist ülal.

Tellimuse saate kätte nendes linnades:

Kui teil tekib PIDURISÜSTEEM kategoorias tooteid valides küsimusi, saate alati meiega ühendust võtta veebis. Meie klienditoe spetsialistid aitavad teil valida sobiva toote ning vastavad kõigile küsimustele enne ostu sooritamist. Tellides vajaliku originaalosa meie e-poest, saadetakse see teie poolt valitud aadressile – olenemata sellest, kas asute suuremas linnas või kaugemas piirkonnas. Autovaruosad tarnitakse kiiresti ja usaldusväärselt üle kogu Eesti: Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu, Kohtla-Järve, Viljandi, Rakvere, Maardu, Sillamäe, Kuressaare, Võru, Valga, Haapsalu, Jõhvi, Keila, Paide, Tapa, Põlva, Rapla, Kärdla, Elva, Kiviõli, Türi, Saue, Paldiski, Kunda, Loksa, Räpina, Tõrva, Jõgeva, Sindi, Otepää, Mustvee, Kallaste, Suure-Jaani, Tamsalu, Tõrva, Antsla, Karksi-Nuia, Lihula, Narva-Jõesuu, Abja-Paluoja, Võhma, Püssi, Mõisaküla, Kilingi-Nõmme, Põltsamaa, Haapsalu. Toimetame kaupu kõikidesse Euroopa Liidu riikidesse. Eestis on kohaletoimetamine tasuta, kui tellimuse summa ületab 86 €. Kui summa on väiksem, arvutatakse saatmiskulu kaalu alusel. Samuti on võimalik kasutada kullerteenust. Kui tellimus esitatakse kaupade kättesaamiseks Linor Trading OÜ kauplusesse, toimetame need kohale ühe tööpäeva jooksul. Varuosade kojuvedu võtab aega 1 kuni 2 tööpäeva. Teistesse Euroopa Liidu riikidesse jõuavad saadetised 3 kuni 6 tööpäeva jooksul. Meie haldurid saadavad teile lühikese teate, et teavitada teid väljastatud kaupade või järeletulemiseks valmis olevate esemete kohta. Täpsema teabe saamiseks tarnetingimuste kohta klõpsake sellel lingil – https://www.signeda.ee/ostu-tingimused#delivery 

Pidurisüsteem

Töökorras auto pidurisüsteem – oluline ohutu sõidu osa

Enamik autojuhte peab turvavöid või turvapatju peamisteks ohutusvahenditeks. Kuid need pole ainsad turvasüsteemid. Üks olulisemaid ja tõhusamaid ohutuskomponente autos on korralikult töötavad pidurid. Heas korras pidurisüsteem võimaldab juhil kontrollida sõiduki liikumist ja peatuda soovitud kohas. Enda ja teiste liiklejate ohutuse tagamiseks on väga oluline regulaarselt kontrollida pidurite seisukorda ning õigeaegselt vahetada kulunud või kahjustatud osi.

Olulisemad pidurisüsteemi osad:

  • piduriketas,

  • piduriklotsid,

  • pidurisupport,

  • pidurisilinder.

Pidurisüsteemide ajalugu

Tänapäevased pidurisüsteemid erinevad radikaalselt esimestest piduritest. Esimestel autodel polnud pidureid üldse – kiirust vähendati mootorikompressiooni abil. Teine varajane lahendus meenutas veel hobuvankrite pidureid: juht tõmbas pidurihooba ja puidust klots suruti vastu ratast.

1902.aastal patenteeris Louis Renault oma ettevõtte loodud trummelpidurisüsteemi. Need paigaldati auto tagasillale ja tõid märkimisväärse hüppe autode ohutuses.

1950–1960. aastatel hakati kasutama ketaspidureid, mis jahenesid kiiremini ja pidurdasid tõhusamalt. 1978. aastal esitleti esimest ABS-süsteemi, mis takistab rataste blokeerumist äkkpidurdamisel.

Tänapäevased pidurid on kohandatud eri autodele ja sõidutingimustele. Pidurdamisjõudu juhib elektrooniline juhtplokk, ja tänu tehnoloogiatele nagu rekuperatiivpidurdus muutub sõit efektiivsemaks ja keskkonnasäästlikumaks.

Peamised piduritüübid

Tänapäeva autod kasutavad kas trummel- või ketaspidureid. Ketaspidurid on tavaliselt ees ja töötavad nii: piduriklots surutakse pöörleva piduriketta vastu, vähendades ratta kiirust. Need pidurid on efektiivsemad ja jahtuvad kiiremini, kuid nende remont ja vahetus maksavad rohkem. Samuti on need tundlikumad mustuse ja niiskuse suhtes.

Trummelpidureid kasutatakse peamiselt tagateljel. Klotsid surutakse trumli sisepinna vastu. Need on odavamad ja vähem tundlikud korrosiooni vastu, kuid töötavad vähem efektiivselt ja jahtuvad aeglasemalt.

Pidurisüsteemide tüübid

Trummel- ja ketaspidurid võivad töötada kolme erineva süsteemiga: mehaanilise, hüdraulilise või elektroonilisega. Enamik autosid kasutab hüdraulilisi süsteeme, mis tagavad jõu tõhusa edastamise. Mehaanilisi süsteeme leidub peamiselt seisupidurites. Elektroonilised pidurid on sagedased elektriautodel ja põhinevad elektromagnetilisel või regeneratiivsel toimimisel.

Täheldame, et juhtidel, kes soovivad paremini mõista pidurisüsteemi tööd või puutuvad kokku piduritega seotud rikete või probleemidega, tekib sageli palju küsimusi.
Allpool toome lühidalt vastused sagedamini esitatavatele küsimustele pidurite töö ja tõhusa pidurdamise kohta.

Milliseid rattaid pidurdab seisupidur?

Seisupidur on spetsiaalne pidurdussüsteem, mille eesmärgid on peatatud sõiduki „fikseerimine“ üles- või allamäge ning sõiduki hädapidurdus.

Seisupidur mõjutab tavaliselt ühe – enamasti tagatelje – rataste pidurdamist. Kuid mõnes väga kõrget klassi autos on rakendatud kõigi rataste pidurdamise funktsioon, mis aktiveerub kohe, kui vajutatakse seisupiduri nuppu.

Millised pidurid mõjuvad kõigile ratastele?

Kõiki juhitava auto rattaid võivad pidurdada nii tööpidurid kui ka (nagu mainitud) teatud juhtudel seisupidur.
Juhid soovivad sageli teada, milline tänapäevane pidurisüsteem mõjutab kõiki rattaid. Vastus sellele küsimusele on üsna üheselt mõistetav – kõigi rataste pidurdamist juhib ainult ABS-funktsioon.

ABS-süsteem on loodud selleks, et vältida rataste blokeerumist pidurdamise ajal.
Tänu sellele süsteemile säilib auto stabiilsus ka siis, kui pidurdatakse halva teeolude või ilmastiku korral. Kaasaegsetes autodes aitavad stabiilset juhitavust tagada ka sellised innovatiivsed pidurisüsteemid nagu elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD) ja stabiilsuskontrolli süsteem (ESC).

Kuidas pidurdada tõhusalt?

Auto pidurdamine ja selleks vajalikud tegevused võivad sõltuvalt olukorrast oluliselt erineda.
Üldised pidurdamise soovitused on esitatud, võttes arvesse kõige sagedamini esinevaid olukordi. Peamised neist – järsk pidurdamine, pidurdamine tõusul või langusel ning pidurite kasutamine ekstreemsetes tingimustes (vihmas, lumes või halva kvaliteediga teel sõites).

Järsk pidurdamine. Kui tekib olukord, kus keskmise kiirusega (~50 km/h) sõitev auto tuleb äkitselt peatada, on oluline kohe, ilma sidurit alla vajutamata, tugevalt vajutada piduripedaali. Loomulikult on selline pidurdamine sobilik vaid äkiliste avariiolukordade vältimiseks. Järsu pidurdamise korral tekib risk, et tagant lähenev sõiduk võib otsa sõita.

Pidurdamine langusel või tõusul.
Enne järsule langusele sõitmist on oluline valida sobiv sõidukiirus ja käik. Kui pidurite kasutamine langusel on pidev, võivad piduriklotsid üle kuumeneda ja kahjustuda. Seetõttu tuleb langustel pidurdada katkestustega (nn pulseeriv pidurdamine), vajutades ja vabastades piduripedaali sujuvalt ja korrapäraselt.

Enne pidurdamist tõusul tuleb vältida liiga kõrge käigu valimist, et mootor ei hakkaks pidurdamisel jõnksutama ega seiskuks. Pärast peatumist tõusul tuleb enne liikumise alustamist järk-järgult vabastada piduripedaal, samal ajal sidurit vabastades ja gaasipedaali vajutades. Nii väldite auto tagasi veeremist.

Pidurdamine ekstreemsetes tingimustes.
Enne pidurdamist halva kvaliteediga teel või ekstreemsetes ilmastikutingimustes (tugev vihm, lumi) tuleb valida ohutu sõidukiirus ja pikivahe teiste sõidukitega. Soovitav on enne pidurdamist lülitada mootor võimalikult madalale käigule. Samuti tuleks võimaluse korral vältida liiga järsku või pikaajalist pidurdamist. Sellistel juhtudel võivad auto rattad libiseda ja pidurikettad üle kuumeneda. Kui te pole kindel rehvide haarduvuses libedal teekattel, võite ümbritsevat liiklust hinnates proovida kergelt vajutada piduripedaali. Auto pidurdusreaktsioon aitab hinnata teekatte libedust ja valida ohutu sõidukiiruse.

Pidurite rikked

Pidurisüsteemi rikked võivad olla väga erinevad, kuid kõige tavalisem neist on piduriklotside kulumine.
Need kuluvad kõige kiiremini pideva hõõrdumise ja pidurdamise käigus tekkiva kulumise tõttu. Kui märkate, et teie auto pidurdab ebaühtlaselt või pidurdusteekond on pikenemas, kontrollige viivitamata pidurisüsteemi ja vahetage kulunud osad välja.

Signeda e-poes saate mugavalt ja kiiresti valida oma auto mudelile ja pidurisüsteemile sobivad varuosad.
Pakume laias valikus pidurisüsteemi osi – alates pidurikettast ja klotsidest kuni supportite, piduritõukurite ja silindriteni. Kiire tarne, konkurentsivõimeline hind ja koostöö enam kui 50 kvaliteetse autoosade ja -tarvikute tarnijaga tagab suurepärase ostukogemuse kõikidele Signeda klientidele.